Google Website Translator Gadget

vrijdag 6 april 2012

Borduurwerkje


De laatste tijd heb ik niet zo veel gequilt. Zoals bekend, ben ik op de knuffeltoer. Maar ook heb ik weer mijn borduurwerk opgepakt. Ik heb daarvoor een eigen hoekje in de woonkamer. Dan kan ik heerlijk borduren. Nu zeker, in het zonnetje achter het glas doe ik steekje voor steekje. 

Wat is dat ontspannend, maar aan de andere kant ook een beetje verslavend. Je komt op een gegeven moment in een flow. Dan borduur je maar door. "Nog even dat vlakje afmaken en dat draadje kan ik ook wel even opborduren". Toch maar even  een nieuw draadje aanhechten en daar ga je weer. Voordat je het weet, ben je een half uur en vele steekjes verder.



Het wordt een tapijtje op poppenhuisformaat. Het patroon heb ik gebaseerd op kussentjes die ik in Wenen heb gekocht. Het is gemaakt in de art deco stijl, één van mijn favoriete stijlen. Ik heb zelf het telpatroon gemaakt. Het wordt 22 x 15,5 cm en telt 41236 halve kruisjes. Ik heb nog even te gaan.

Ik wens iedereen een heel fijne Pasen. Niet te veel eieren eten, maar wel veel quilten en borduren. Kortom genieten.

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me en fijn werkje.
    Prettige Paasdagen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk eigen borduurplekje en je vordert al goed. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen