Google Website Translator Gadget

woensdag 7 maart 2012

De top is klaar

De top van droomdekentje beertjes is klaar.



De processtappen heb ik bijgewerkt in het dossier droomdekentje beertjes.

Op mijn website staat onder handigheidjes een artikel over een grote strijkplank (big board) met een link voor een beschrijving hoe deze te maken is.

Ik heb van mijn eigen big board foto's gemaakt met de beertjesquilt in de lengte erop. De lengte van de quilt is 150 cm. Met de big board kun je gemakkelijk zo'n grote quilt strijken. Je hoeft minder de stof te verschuiven en je zit ook niet met de 'punt' van de strijkplank.

De big board ligt los op de strijkplank en wordt op zijn plaats gehouden door de latjes aan de onderkant (zie rechterfoto). 
Hij is gemaakt van triplex. Overtrokken met molton, dat ik aan de onderkant heb vastgeniet met een nietpistool. Vervolgens daarover canvas getrokken en vastgeniet.
Als je hem niet meer nodig hebt, til je hem eraf en zet hem tegen de muur of in mijn geval tegen de reling van het trapgat.



 


5 opmerkingen:

  1. Weer een heel lief dekentje.
    Handige werk hulpmiddelen heb je.
    Goed gereedschap is veel waard.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk dekentje en handig zo'n strijkplank.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de quilt is erg leuk geworden, goed idee zo'n grote plank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee die plank.
    Ik zit daar ook altijd mee dat de plank zo smal is.
    Mooie quilt. Fijne dag nog. Groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen