Google Website Translator Gadget

vrijdag 16 maart 2012

Knuffel

Is het geen knuffeltje?




Jaren geleden heb ik deze knuffeltjes veel gemaakt als kraamcadeautje. Bij het opruimen van mijn kasten vond ik het patroon weer. Het patroon heeft in de Ariadne gestaan, geloof ik. 
En het begon weer te kriebelen. Ik wilde het katje weer maken. Maar een probleempje. Ik had wel de patroondelen, maar niet de werkwijze bewaard. Ik heb ze zo vaak gemaakt, dat ik het kon dromen. Ik vond het waarschijnlijk niet nodig om de werkwijze te bewaren. Zo van "dat weet ik wel". 
Maar als je het dan weer oppakt, is het toch even lastig. Ik naai wel veel, maar gek genoeg was een blazer voor me zelf op dat moment gemakkelijker dan een pakje voor een knuffeltje.
Maar als je dan bezig bent, komt gaandeweg de herinnering terug en denk je "Oh ja, zo moet het".
Ik heb het katje gisteren afgemaakt. Het is gemaakt van badstof. Daarvoor heb ik een gastendoekje gebruikt. Geel was toch iets te fel voor in de toilet. 
Je kunt het ook van fleece maken. Dan mis je echter wel de leuke structuur van het badstof. 
Aan de andere kant is het juist door de lusjes van de badstof lastig om de oogjes en het neusje goed te borduren.
Ik ben nu ook bezig om op te schrijven hoe het gemaakt moet worden. Een ezel stoot .... enz. Dat is trouwens nog best lastig. Als het patroon klaar is, zal ik het op mijn blog zetten.

6 opmerkingen: