Google Website Translator Gadget

woensdag 21 maart 2012

Gezonde muffins

Mijn man en oudste zoon hebben beiden diabetes type I en dat betekent opletten met wat je eet. Tegenwoordig is alles veel minder streng dan vroeger en mag je in principe alles eten, maar je moet toch altijd de balans vinden tussen eten, bewegen en insuline.


Het is belangrijk je in voeding te verdiepen en met name welke voedingswaarde producten hebben. Dit helpt om beter met de diabetes om te gaan, maar ook voor niet-diabeten is het goed om bewust te eten. In ons gezin is het een manier van leven geworden. Je moet vooral wennen aan een andere smaak, maar als je er eenmaal aan gewend bent, vind je die roomsoes eigenlijk helemaal niet lekker meer. 


Regelmatig bak ik muffins, die een stuk gezonder zijn dan de gekochte exemplaren. Ze bevatten geen toegevoegd suiker of vet. Ik maak gebruik van de zoetheid die de ingrediënten van nature hebben.






Het recept is voor 18 muffins en kun je hier vinden. 


Eén muffin bevat circa 100 calorieën en 15 g koolhydraten. 
Deze waarden heb ik zelf uitgerekend op basis van tabellen van het voedingscentrum en voedingswaardetabel


Geniet er van!

3 opmerkingen:

  1. ze zien er lekker uit,goed idee om ze met natuurlijke ingredienten te maken,maar voor mij zijn het weer te veel kh.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is altijd lekkerder als je ze zelf maakt, je zou er wat stevia in kunnen doen, is een natuurlijke zoetstof, te koop bij AH.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen