Google Website Translator Gadget

zondag 4 maart 2012

En nu de kruispunten precies naaien

Tussen de bedrijven door ben ik nog even doorgegaan met mijn droomdekentje. 
Ik moest de twee halve blokken tot één blok naaien. In het midden komen de naden bij elkaar en deze moeten natuurlijk netjes aansluiten.
Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn.


Twee halve blokken. Bij de rode vierkantjes komen de naden bij elkaar.

Je steekt een speld rechtop in de naad. Zorg ervoor dat hij aan de achterkant ook precies tussen de twee stofhelften komt.

Vervolgens speld je de naadtoeslagen aan weerzijde van de speld vast.

Je haalt de rechtopstaande speld eruit en je naait de naad over de spelden heen. Hierbij moet je de naaimachine misschien een beetje helpen.

En je hebt een prachtig kruispunt met alle naadjes mooi op elkaar.

Het blok, waarvan ik er nog 19 moet maken.

5 opmerkingen:

  1. leuk Tanja, ook je eigen blog! Je website had ik ook al bekeken en je hebt al veel mooie dingen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk blok hoor, strijk jij altijd je naadjes open bij een quilt? Anders kun je ook mooie hoekjes krijgen door de naden in tegenovergestelde richting te strijken, dan vallen de naden vanzelf in elkaar en komt er geen speld aan te pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. H ik zag vanmorgen dat ik een nieuwe lezer had op mijn web-site, dus ja dan word je nieuwsgierig, en me meteen bij jou aangemeld.
    Leuk dat jij ook droomdekentjes maakt, deze gaat schitterend worden.
    Fijne dag groetjes Joke
    Ps kan je alleen de robot eraf halen, want de letters zijn moeilijk te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom in bloggeland:-):-) en leuke dingen zie ik..tot weer. O enik heb me als volger aangemeld
    Fijne dag
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Tanja,

    Leuk blog heb je ik hebv me ook bij je aangemeld hoor.!

    BeantwoordenVerwijderen