Google Website Translator Gadget

vrijdag 9 maart 2012

Blij, blij, superblij

Vandaag ben ik naar Almere geweest en heb daar mijn quiltframe opgehaald. Hij is gemaakt door John Meeuwisse van Meeuw Meubel (een beetje reclame maken). 


Zo ziet het frame eruit.



Nou ja, bijna. Ik moet het nog in elkaar zetten. Maar het is net een Ikea bouwpakket. Ik heb de handleiding erbij gekregen en deze is een stuk duidelijker dan van Ikea. Hij is binnen 10 minuten in elkaar en ook weer uit elkaar te halen.


Dus dat ga ik vanavond doen. Er wordt gewoon niet gekookt vanavond. 


Ik heb het frame gekregen van mijn lieve moeder ter gelegenheid van mijn tweede verjaardag, vroege moederdag, van de paashaas, sinterklaas die al vroeg in het land is, de kerstman die nog niet weg is. Voor haar allemaal heel goede redenen om zomaar een cadeautje te geven. Lief hè.


Ik ben natuurlijk meteen even via mijn ouders naar huis gereden. Ze moesten het doen met de spullen in de auto, maar ze komen snel kijken hoe het staat en hoe het werkt natuurlijk.


Het is niet een frame voor een longarm. Ik kan gewoon mijn eigen naaimachine gebruiken. In plaats van dat je de quilt onder de naaimachine beweegt, beweeg je de naaimachine over de quilt. Dan hoef je niet zo te sjorren met grote quilts. Zo iets als gordijnen naaien, dat is ook zo'n gedoe. En die hoef je zelfs alleen maar recht te naaien.


Ik weet niet hoe mensen zulke mooie free motion quiltpatronen met de gewone naaimachine kunnen maken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Die quilt valt constant. Maar dat moet nu een eitje worden. Hoewel, toch wel flink oefenen denk ik.


Het is trouwens ook als quiltframe voor handquilten te gebruiken. Dan kan je hem wat schuin zetten, zodat je er gemakkelijk bij kunt.


Nou op naar de montage. Wordt vervolgd.

5 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien en hoe het werkt.Ik ga dit even volgen ! groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel benieuwd hoe of het werkt, en hoe het je bevalt.
    Ik heb 1 keer een grote quilt op de naaimachine gedaan. Het was niet mooi en naar mijn zin, en een zwaar werkje.
    Alles er uit gehaald weer, en toen weer met de hand. En dat doe ik nog steeds.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi ben benieuwt of hij makkelijk werkt.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bofferd ben jij, ik hoop dat je er heel veel quiltplezier aan zult beleven. Groetjes van JOke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik weet zeker dat het na enig oefenen werkt, want ik heb er twee keer mee geoefend op een beurs waar ze er mee stonden.

    BeantwoordenVerwijderen